www.advoxya-shop.com www.advoxya-records.com
News
Archiv
Releases
Bands
Press
Live
Downloads
Partners
Contact
GDPR

SNOG - Avoid Panic Buying
thedside.it review in english + italian


italian:

- SNOG - 'Avoid Panic Buying -

Gli australiani Snog incominciarono il loro itinerario musicale nel 1998, quando l'incontro avvenuto tra il poliedrico front-man David Thrussel (Black Lung/Dark Side Of Berlin/The Enemy), Julia e Tim originò una sconfinata condivisione sia per l'electro/ebm che per le discipline synthpop e ambient, i cui successivi sviluppi sfociarono nel 1992 con il debut di cinque tracce "Lies Inc", release che diede il via ad una lunga concatenazione di albums, ep's, cds e compilations. Il trascorso dislocamento in Germania consentì alla band di affinare più dettagliatamente le tecniche, la sperimentazione e le sonorità appartenenti alla scuola electronica europea: questa raccolta di singoli, "Avoid Panic Buying", offre un'estesa panoramica sullo stile articolato intrapreso dal progetto, un crocevia di episodi prevalentemente strumentali che collegano le esperienze technologiche maturate negli anni da David, mescolate a quell'artificiale sentimento di nostalgia ed aggressività spesso riscontrabile nel suono degli Snog. L'enumerazione delle diciassette reprises licenziate dalla nota Advoxya Records non conosce pausa intermedia tra un brano e l'altro, ricreando la sensazione di trovarsi immersi un'ininterrotto climax ultra-dancer, come mostra l'opener "Shop (IMF Remix)", versione del medesimo brano rivissuta dallo stesso David in sinergia con il compositore electro/ebm di Melbourne Ross Healy (Amnesia/This Digital Ocean). La seguente "Born To Be Mild (Soma Remix)" rilegge il single attraverso l'ottica dancefloor del side-project di David con Pieter Bourke, mentre le cadenze techno-trance di "Cliche (Snog Vs Q-Kontrol)" propongono una traccia dinamicamente elettronica, adatta alla frenesia della danza interpretata secondo i dettami del compositore australiano David Beattie. "Naive Giant (FEMA Remix)" intorbidisce il suono con modulazioni claustrofobiche dalla ritmica singhiozzante, anticipando l'acida struttura hard-electro ed i vocalizzi robotici di "Born To Be Mild (Groin Thunder Remix)", rielaborata da David nelle vesti di Black Lung, il suo ennesimo avatar parallelo. Avanzando nel decorso della track-list ci si imbatte nell'ottimo dancefloor "The Universe" remixato dal celebre terzetto ebm floridiano Negative Format e, in successione, nel secondo rifacimento di "Born To Be Mild", traccia dalle atmosfere hypno-dancer alonate di mistero quì interpretate in versione Alex Hidell MK II. Programming pulsante, turbolento e veloce, loops infantili sequenziati ed effettati con tonalità sibilline contraddistinguono sinistramente la seconda ripresa di "Cliche", in questo frangente offerta in qualità di MK Artichoke File 1, anticipante la complessa, sincopatica ossatura electro-ritmica di "Hooray! (Black Lung And The Death Jungle 2000)" terminante in una deflagrazione colma di impura crudeltà technologica. Lo spartito muta radicalmente, le bpm's calano di velocità assestandosi sul mid-tempo e ritmando la psichedelica "Hey, Christian God (Sacred Mushroom II Mix)" orientata su ricercati schemi synthpoppper che cedono il passo alla musicalità ibrida appartenente alla ricostruzioe di "Make The Little Flowers Grow (The Gold Eating Ants)", favola moderna entro cui si diramano dialoghi di tromba jazzata, basso, chitarra, armonica e vocals in stile cabaret, in anticipo sulla sperimentazione estrema che destruttura totalmente la successiva "The Ballad" re-inventata da Uwe Schmidt aka Atom Heart, artista avanguardistico della Repubblica Ceca dietro il cui nome si cela una moltitudine di identità quali ad esempio, Almost Digital, Dr. Mueller, Lassigue Bendthaus, Dropshow Disease. L'interessante traccia disseziona la song inserendo nel suo nucleo denominato Atom Heart And The Systematic Errors, taglienti break-beats, stroboscopici effetti, clicks, ed interferenze di lettura. La sciamanica reprise di "The Human Germ (Black Lung Meets The Brutal Gardener)" diffonde un lento e-drumming, sussurri pseudo-tribali e lampi synthetici antecedentemente alla seconda versione della stessa, "The Human Germ (Xingu Hill Battles The Predominant Pestilence)", rielaborata in placido stile synth-pop dal belga-canadese John N. Sellkaers, author of the study Metarc-recorder. Sellkaers, ideatore dello studio-recorder Metarc. "The Future (XX 0022)" conduce verso oscure dimensioni di suono processato, alieno, a cui succede la snella e scattante forma elettronica di "Real Estate Man" concepita come Ubin Remix e disposta spensieratamente tra femminei loops e percussioni elasticizzate. Chiude il circolo "Corporate Slave (V.1)", gagliarda electro-track dalle trame atmosfericamente ultra-danzabili. Musica estromessa dai regolari dettami technologici, distante dalla maggior parte delle proposte di analoga appartenenza stilistica. L'arte e la creatività dei remixers trionfano in questo disco, e con esse l'opportunità di ascoltare un sound inedito e, perchè no, squisitamente impegnativo. Privilegio per pochi.
» Elaborazioni riscritte con minuziose, non usuali calligrafie elettroniche suddivise tra coinvolgenti sospensioni dance-oriented ed ulteriori frazioni di natura e-pop. Ottimi gli affidamenti della discografia Snog ad artisti che hanno quì dimostrato un geniale fermento compositivo, dettaglio che fa di questa remix-compilation un oggetto di grande valore.

 

English:

- - SNOG - 'Avoid Panic Buying - -


Snog The Australians began their musical journey in 1998, when the meeting took place between the versatile front-man David Thrussel (Black Lung / Dark Side Of Berlin / The Enemy), Julia and Tim gave rise to an infinite sharing is the electro / ebm synthpop that the disciplines and ambient, whose subsequent developments resulted in 1992 with the debut of five tracks, "Lies Inc." release that gave way to a long chain of albums, ep's, cds and compilations. The displacement spent in Germany allowed the band to hone in more detail the techniques, experimental and electronica sounds belonging to the European school: this collection of singles, "Avoid Panic Buying," offers an extensive overview of the structured style undertaken by the project, a crossroads of mostly instrumental episodes that connect the experiences gained over the years by David technologie, quell'artificiale mixed with nostalgia and aggression often seen in the sound of Snog. The enumeration of the seventeen reprises fired Note Records Advoxya knows no pause between tracks progress and the other, creating the feeling of being surrounded by an unbroken climax ultra-dancer as the show opener "Shop (IMF Remix)" version of that song revived by the same composer David in synergy with the electro / ebm Melbourne Ross Healy (Amnesia / This Digital Ocean). The following "Born To Be Mild (Soma Remix)" reads the dancefloor singles through the lens of the side project of David with Pieter Bourke, while the rhythms of techno-trance "Cliche (Snog Vs Q-Kontrol)" propose a trace Electronic dynamically, adapted to the frenzy of dance interpreted according to the dictates of the Australian composer David Beattie. "Naive Giant (FEMA Remix)" muddies the sound of the rhythmic modulations claustrophobic sobbing in anticipation of the hard acid structure and electro-robotic vocals of "Born To Be Mild (Groin Thunder Remix)", reworked by David in the role of Black Lung, his umpteenth avatar parallel. Advancing in the course of the track-list you come across in the good dancefloor "The Universe" remixed by the famous trio ebm Floridians Negative Format and, in succession, the second remake of "Born To Be Mild" track atmospheres hypno-dancer halo mystery here interpreted Hidell Alex MK II version. Programming button, turbulent and fast loops childhood sequences and effects tones ominously cryptic mark the second take of "clicks," as offered at this juncture of MK Artichoke File 1, anticipating the complex, syncopated electro-rhythmic structure of "Hooray! (Black Lung And The Death Jungle 2000) "ends in an explosion full of cruelties unclean technologies. The score changes radically, the bpm's fall velocity settling on the mid-tempo and rhythm to the psychedelic "Hey, Christian God (Sacred Mushroom II Mix)" focused on sophisticated schemes synthpoppper that give way to musical hybrid belonging to ricostruzioe "Make The Little Flowers Grow (The Gold Eating Ants), "modern fairy tale dialogues within the hub of jazz trumpet, bass, guitar, harmonica and vocals, cabaret-style, in advance of the trial extreme completely deconstructs the subsequent" The Ballad "re-invented by Uwe Schmidt aka Atom Heart, avant-garde artist of the Czech Republic whose name is hidden behind a multitude of identity such as, Almost Digital, Dr. Mueller, Lassigue Bendthaus, Dropshow Disease. The interesting track dissects the song by including in its nucleus called Atom Heart And The Systematic Errors, sharp break-beats, strobe effects, clicks, and interference of reading. The shamanic reprise of "The Human Germ (Black Lung Meets The Brutal Gardener)" spreads a slow-drumming, whispers and lightning synthetic pseudo-tribal prior to the second version of the same, "The Human Germ (Xingu Hill Battles The Predominant Pestilence) "reworked in placid style synth-pop from the Belgian-Canadian John N. "The Future (XX 0022)" leads to the dark dimensions of processed sound, alien, was succeeded by the slim and sleek electronic form of "Real Estate Man" Remix Ubin conceived as carelessly disposed between feminine and percussion loops and elastic. Closes the circle "Corporate Slave (V.1), electro-blooded track weaves atmospherically ultra-danceable. Music ousted from regular dictates Technologie, away from most of the proposals of similar stylistic affiliation. The art and creativity of the remixers triumph in this record, and with them the opportunity to hear a new sound and, why not exquisitely challenging. Privileged few.
Calculations -rewritten with detailed, unusual handwriting divided between engaging electronic dance-oriented suspension and further fractions and-pop nature. Great expectations of the discography Snog artists here who have shown a genius ferment compositional detail that makes this remix compilation, an object of great value. Proud to be electro!

 









Copyright © by Advoxya-HUN All Right Reserved.

[ Go Back ]